dinsdag, juli 31, 2012

"Bollywood" in Jaipur

Rowdy Rathore in de mooie bios Raj Mandir in Jaipur: we gaan er eens lekker voor zitten.








Het is een soort actiefilm met veel gesteek en geschop (er vallen veel slachtoffers, maar de hoofdpersoon is niet kapot te krijgen), een verliefd stel in een spel van aantrekken en afstoten, een kindje in het spel en vooral ook weer prachtige kleuren, lekkere muziek, strakke ritmes en dansen tussendoor. Peter en ik genieten in luxe stoelen die zelfs in een soort ligstand geschoven kunnen worden.
In de ochtend bezoeken we het Albertmuseum (mooi, maar wel nog traditioneel met veel spullen achter glas);




een textielbedrijf waar zowel Gonnie als ik een soort broekpak van zijde op maat laten maken (of een combi van zijde en katoen? Dat wordt maar niet duidelijk, zeker niet tijdens de prijsonderhandelingen waardoor Gonnie echt woest wordt en zegt dat ze helemaal niks meer wil, zeker niet als ze aan de 4e verkoper het design moet uitleggen ....). Maar, we zijn benieuwd, vanavond wordt alles bij het hotel afgeleverd!




En, Peter en ik vinden een prachtig bronzen beeldje van Krishna voor op de sokkel in de kamer of op de nieuwe kast in de gang.
Heerlijke dag waar ik helemaal vrolijk van ben geworden.

Nog een tip: zorg dat je altijd toiletpapier bij je hebt, want zelfs bij het Albertmuseum is dat er niet en vindt men dat de normaalste zaak: "You may use water...". Ik ga niet vertellen hoe ik dit opgelost heb.

- Posted using BlogPress from my iPad

1 opmerking:

  1. Vandaag was hier in het nieuws dat in India de grootste stroomstoring ooit heeft plaats gevonden. 600.000.000 mensen zonder stroom!!! Niet voor te stellen...

    BeantwoordenVerwijderen