vrijdag, juli 06, 2012

Floriade

De bus rijdt langzaam richting parkeerterrein van de Floriade, prachtige bermen vol klaprozen, margrietjes, korenbloemen en andere veldbloemen waarvan ik de naam niet ken (ik ben wat dat betreft een dombo, vind het al knap dat ik de genoemde 3 ken, herken en kan benoemen).
Ik verwacht nu in het Floriadepark minstens zo veel aangename verrassingen.
Wat tref ik aan (en ik waarschuw maar vast, ik probeer het feitelijk te houden maar ik zal daarin niet slagen):
-veel Zonnebloem maar dan op en in de honderden rolstoelen die daar rondgereden worden;
-veel Roos, vooral op de scheefgezakte schouders van oude mensjes in die rolstoelen en achter hun rollators;
-Tulpen! "Kijk, en als je dit blad zo naar beneden klapt, heb je een stoeltje....!";
-Disney voor bejaarden in de Rabo-attractie: we "vliegen" over landschappen waar (toevallig natuurlijk) net een treintje Raborenners langs (alweer) zonnebloemenvelden fietst;
-een 70-jarige (past prima bij de doelgroep) hostess, die stukjes mais kookt en zuinig uitdeelt aan bezoekers (alsof van elk stukje een tientje van haar salaris wordt afgehaald) en ze vervolgens als kleuters " rechts van de stand doorlopen a.u.b....." naar buiten dirigeert;
- heeeel veeeel souvenirs die te koop aangeboden worden in schuurtjes die aan de buitenkant opgekalefaterd zijn als ware het authentieke gebouwtjes uit verre oorden. Het enige entertainment is wat Mexicaanse muziek uit een aftandse stereo-installatie.
-nog meer verstopte souvernirwinkeltjes;
-plantjes ( ook te koop...);
-dure drankjes en hapjes, te verorberen op terrassen waar je bijna geen plaatsje vindt zonder brandende zon (ja, t weer was prima!).
Of ik je een dagje Floriade aanraad? Wat denk je?
- Posted using BlogPress from my iPad

5 opmerkingen:

  1. Ik was ook op de Floriade. En ik ben het wel een beetje met Tineke eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ik ben overtuigd hoor, dat geplande dagje gaan we maar ergens anders aan besteden! Bedankt voor je (waarschuwings)blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog een keer proberen Ri@

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de tip, ik heb mijn blog erop aangepast.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi verhaal in *bloeiende* beeldspraak, hier en daar gelardeerd met mooie stijlbloempjes!
    Ben ik blij dat ik er op m'n verjaardag niet naar toe geweest ben.
    Mijn herinneringen van 10 jaar geleden (Haarlemmermeer)
    zijn heel wat positiever.
    Je begrijpt dat ik nu niet kan wachten tot de volgende
    Floriade van 2022. Lekker in de rolstoel door het park! Ri@

    BeantwoordenVerwijderen