zaterdag, juli 21, 2012

Jaisalmer, 19 en 20 juli

Hier leren we: "Dit is India", wat de vraag ook is.
Het hotel Pithla Haveli is ronduit slecht. We hadden er al weinig vertrouwen in toen we kwamen, maar het wordt met de dag erger.
Als je 3 bier bestelt, krijg je er 2, want op..
Als je was morgen klaar is, komt hij een dag later en dan nog pas als je heel boos zegt dat je hem NU teru wilt ( hij ligt dan ineens kant en klaar achter de balie, waarschijnlijk al sinds de vorige dag...)
Als je de dag erop 2 bier bestelt, duurt het weer 2 gekookte eitjes voor je een slok kunt drinken (tenminste ik hoop niet dat het 4 gekookte eieren wordt, want ik zit nu nog in de hal te wachten....)
De wifi doet het alleen op de i-pad van Peter (altijd), van Gonnie (als ze geluk heeft) en gewoon nooit op die van Ad en mij!
's Nachts gaan ze stenen zagen en in de gangen discussieren; tegen dat je wilt gaan slapen gaan ze de riolering bij de overburen repareren, waardoor het behoorlijk begint te stinken in je kamer...
Heb ik ook nog wat positiefs te melden over het hotel ? Ja, ik heb intussen bier en elke middag loopt er een jongetjes in de hall rond die continu de vloer aanveegt.



De schone hal van Pithla Haveli.

Zo, dat ben ik even kwijt!

We zijn al 2 ochtenden in de gouden stad aan het rondstruinen. Kleding gekocht en prachtige tempels en het paleis bezocht; heerlijk geluncht in een nieuw restaurantje waarin de eigenaar ( een jonge knul die het bedrijfje van zijn vader heeft overgenomen), heel erg zijn best doet het ons naar de zin te maken.



Het eten is heerlijk, ook dat van Peter die vandaag op een dieet van lemon soda en bananen staat.




Peter voelt zich zo...

Ook zijn we een middag door Yadav meegenomen naar dorpjes in de buurt van Jaisalmer; sommige compleet uitgestorven, andere door alleen maar een paar boerengezinnen bewoond. Onderweg brengt hij ons ook nog naar een edelsmid (zilver), waar we niets kopen (ik weet niet of Yadav dat leuk vindt, maar hij moet ons niet ongevraagd commerciele bezoekjes laten brengen).
Het is best lastig om hem hierop aan te spreken, want hij doet heel veel voor ons: hij brengt ons ook naar een cobra- tempel en een Memorial-plaats voor gestorven marahadjas uit de buurt van Jaisalmer.
We dineren 's avonds heerlijk op het dakterras van Haveli Safran met een heel enthousiaste groep, goed musicerende jongelui (geen meisje te zien of horen).
Peter knapt langzaamaan op.

Vanmiddag hebben we ons alle 4 laten masseren in een beautysalon (Ik verklap niks: dit is India) en het was heel ontspannend.


- Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten