zondag, juli 09, 2017

Op de fiets

Na een afwisselende nacht (slapen, een paar uur klaarwakker en daarna toch weer even slapen) en een heerlijk ontbijt stappen we op de fiets (Nederlandse makelij!) voor een tochtje door de dorpjes en velden.
We krijgen een uitgebreide routebeschrijving mee met foto's van elke afslag en toch gaat het bij de eerste afslag al mis waardoor we de eerste loop missen. Geen punt: die pakken we dan op de terugweg.

Het is stralend mooi weer en we genieten van de mooie omgeving, de reigers, de geuren en de vriendelijk zwaaiende buurtbewoners.
Wij komen langs velden en vijvertjes en in een ervan, vol met lotusbloemen, staan 2 vrouwen en een man tot aan hun middel in het water. Ze vinden daar waterslakken.

Rond het middaguur houden we een korte pauze langs de rivier.
Aan de tafels zitten hele families te lunchen en de buurman naast ons laat regelmatig horen dat het hem heel goed smaakt!

Peter kan geen genoeg krijgen van het fietstochtje en neemt nog even
een afslag die niet beschreven staat.
Ik fiets op mijn gemakje door naar "huis".
Even later komt hij mij achterna geracet. Er is aan het eind van dat weggetje een brug en daar wil hij overheen: 't kan dus wel even duren voor hij terug is. OK....
Ik fiets weer door en bedenk dan dat hij de huissleutel heeft: ik draai om en race op mijn beurt hem nu achterna.
Nadat ik de sleutel heb, draai ik weer om en fiets rustig terug. Het is nog niet zo eenvoudig om elkaar los te laten, bedenk ik onderweg.

Als hij terug is, blijkt uit zijn verhaal dat het hem niet gelukt is om tegenover ons resort uit te komen, dat hij achterna gezeten is door blaffende honden waardoor hij een omweg is gaan rijden, flink moest klimmen en nu druipend van het zweet enorm staat te genieten.
"Dit is voor mij vakantie!", zegt-ie met een big smile.

Nu een paar uurtjes luieren en lezen en straks een Thaise massage.


- Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten