zondag, juli 30, 2017

Laatste excursie in Pakse

"Helloh, you again! Good morning."
Mary-Lou en Peter zitten breed lachend achterin het busje. Zij gaan ook naar Sampasak, de plaats waar Wat Phou ligt.
Peter gaat eerst naar een guesthouse en komt later met de fiets naar de Wat.
Wij gaan rechtstreeks.
Er zitten nog 2 jonge dames achter ons, druk babbelend (Russisch) en vooral ook druk filmend met een piepkleine camera.
Ik begin er inmiddels aan te wennen dat er ontzettend veel selfies gemaakt worden en dat het er vooral omgaat hoe goed je in beeld bent, maar dit is niet normaal! Ze nemen zelfs het bezoek aan de toiletruimte op...

Om bij de Wat te komen, moeten we een flink aantal smalle, steile, met mos bedekte trappen op en ik vraag me af of de dames wel boven kunnen komen, met één handje vrij.

De Wat is gedeeltelijk van de 5e eeuw en de rest van de 12/13e eeuw: er is dus nogal wat vervallen, maar wat er nog wel staat, is het bekijken waard en de omgeving is schitterend.
Mary-Lou is goed gezelschap en omdat Peter nogal eens "out of the crowd" de boel exploreert, wandelen zij en ik veel samen en we hebben leuke gesprekken. Zij weet heel veel over bomen en planten en op die manier heb ik ook nog eens een goede gids bij me!

We lunchen met zijn allen bij het guesthouse waar Peter slaapt en - nadat Marie-Lou zich ervan verzekerd heeft dat er een kamer met airco en zonder bedbugs vrij is- besluit ook zij daar een nachtje te blijven.
Wij stappen met de Russische dames het busje in en vangen nog net een glimp op van onze 2 Spaanse "vrienden": zij zijn aan het inchecken.

Inmiddels weten we dat de Russische dames niet zomaar even op vakantie zijn: zij hebben een reisvlog in Rusland (300.000 volgers).
Daar ben ik dus vanavond te zien, want de dames hebben ongegeneerd, ongevraagd zitten filmen, waar we ook maar waren.

Als ik 's avonds in het restaurant wraak wil nemen door hen ongevraagd te fotograferen, word ik hard afgestraft: de foto mislukt (maar dat weten zij niet!)

Morgen reizen we door naar Don Det (een van de 4.000 eilanden in het Zuiden van Laos).

- Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten