donderdag, juli 14, 2016

Graancirkels in Denver

Na een reis van meer dan 22 uur, zet de piloot de landing in.
Beneden me zie ik allemaal donkergroene cirkels in het landschap liggen.
Aanvankelijk denk ik dat het waterbassins zijn, maar naarmate de daling vordert blijkt dat het groen, beige cirkels zijn, in allerlei variaties.
Wat ze gemeen hebben is dat er vanaf het midden een lijn loopt naar de buitenkant van de cirkel.
Het is een fascinerend schouwspel.

Mijn buurman die in Denver woont, weet ook niet wat het zijn. Maar, even later weer hij me toch te vertellen dat het landbouwvelden zijn en de cirkels zijn ontstaan door de "irrigation swings".

United Airlines (veel service aan boord: geweldig) zet ons veilig aan de grond en een uurtje later worden we met de airportshuttle afgezet bij het Microtel.
We slenteren nog even naar een terrasje in de buurt voor een koud biertje en uitzicht op de Rocky Mountains.
Wat wil een mens nog meer?







Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten