zaterdag, juli 11, 2015

Op de valreep

Op de valreep: net voor je vertrek, net voor je gaat...

Ik hoor mensen vertellen dat ze soms al een week voor hun reis begint, bezig zijn met de koffers pakken.
Anderen doen dat minstens daags tevoren, drentelen dagenlang zenuwachtig heen en weer tussen wasmand, wasmachine, droger en strijkplank.
Ze leggen stapeltjes neer met kleding, niet te vergeten snorkels, medicijnen en andere onmisbare spullen; niet alleen voor zichzelf maar ook voor hun al lang volwassen reisgenoten.
Ze hebben het er heel druk mee, hebben al van alle vrienden en kennissen afscheid genomen met de kreet "Voor de vakantie heb ik geen tijd meer hoor; ik moet nog zoveel doen, ik heb het zo druk...!"

En ik heb geen flauw idee waarmee ze het zo druk hebben.
Natuurlijk zorg ik wel dat mijn was "bij" is, maar dat doe ik eigenlijk altijd.
Natuurlijk leg ik alvast wel eens wat op een stapeltje, i.p.v. in de kast (maar dat kost dan dus geen extra tijd).
Natuurlijk zorg ik dat ik paracetamol (je moest eens hoofdpijn krijgen) in huis heb (maar dat doe ik eigenlijk altijd).
Natuurlijk pak ik mijn zwemspullen uit de kast (1 minuut ongeveer).

Afgelopen dagen heb ik nog een "normaal" programma gedraaid:
bridgen; vergaderen met Clientenraad; notulen maken en versturen; mailtjes bijhouden; op bezoek bij vriendinnen; eten koken; netflix kijken (ja, "Orange is the new black" moet wel even afgekeken worden); Wimbledon kijken en de Tour de France bijhouden.
En dan nog: de laatste dagen voor vertrek zijn zo relaxed; ik verveel me net niet! Alles gaat op het gemakje: spullen in de koffers; dropjes voor in de auto in de USA; krentebollen voor onderweg.... Nee, ik ben niets vergeten! (Vast wel, dat is altijd zo, maar het is nooit een probleem, so what?).

Vakantie: heerlijk!
Reizen: mijn lust en mijn leven!

Ik hou jullie op de hoogte!



- Posted using BlogPress from my iPad

1 opmerking:

  1. Ik ben er klaar voor! Meegenieten van jullie reis.... Veel plezier! Gr. Rich

    BeantwoordenVerwijderen