dinsdag, mei 12, 2015

Moederdag in Cuba

10 mei 2015

Moederdag

's Morgens brengt de hulp onze was terug. Keurig gewassen en lekker fris ruikend.
Nog voor we afgerekend hebben, valt ze mij kussend in de armen "felicidad mama".

In Cuba krijg je echt geen gelegenheid om moederdag te vergeten: iedereen loopt met taarten "felicidad mama" en alle vrouwen worden omstandig geknuffeld (...en als je dan geen moeder bent? denk ik de hele tijd...)

Zelfs de vervelende Host op het strandje van Baconoa vindt het nodig om dat bij mij te doen, terwijl ik al mijn sjagrijnige gezichten al heb laten zien om hem duidelijk te maken dat we niet van zijn diensten gebruik zullen maken en dat hij ons alleen en met rust moet laten.

Over Baconoa gesproken: dit natuurpark wordt uitgebreid beschreven in de toeristengidsen, maar ik heb sterk de indruk dat dit stuk natuurpark een paar jaar geleden is "verrijkt" met een paar pretparken voor kinderen, attracties en accommodaties, maar dat het niet geworden is wat men ervan verwachtte. Het is compleet uitgestorven, ook op deze moederdag!

Er is wel een heel mooi aangelegd en "ingericht" Jurassic Park. Daar zijn dan ook nog wel een paar bezoekers meer dan wij, maar daarachter zijn we echt de enigen.
Er wonen nog wel hier en daar wat mensen en hoewel we ons aan het einde van de wereld wanen, rijdt er zo af en toe nog wel een bus. Bij de bushaltes staan, liggen, zitten, hangen mensen te wachten, god weet hoe lang al of hoe lang nog....

Deze zondag is er echt weer zo een, waarop we geen plan hebben en waarop er gebeurt wat er gebeurt.... en in gedachten ben ik bij mijn kinderen.



- Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten