dinsdag, mei 12, 2015

De laatste dagen Trinidad (2)

6 mei 2015

De laatste dagen Trinidad (2)

Vandaag kom ik omgekeerd evenredig op gang met mijn stoelgang.
Na een piepklein hapje als ontbijt, neem ik even een uurtje om wat bij te komen en me wat beter te gaan voelen.
Dat lukt gelukkig en wij rijden naar een prachtig mini-strandje.

Ramon bewaakt onze auto, wijst welke route we moeten nemen langs de rotsen in zee, zodat we ongeschonden boven een klein stukje koraal kunnen snorkelen.
Ik word nog wat extra bijgestaan door een Franse toeriste en dan zweven we boven de tropische visjes. Het is niet het meest spectaculaire snorkelavontuur, maar ik blijf die onderwaterwereld fascinerend vinden.

Als de Franse toeristen na een half uurtje weggaan, hebben we het strandje voor ons alleen. We genieten van de zee, zon en het vogelgekwetter dat uit de bomen achter ons komt.
Nadat Peter geluncht heeft, 100 m. verderop (ik kijk toe, want mijn darmen zijn redelijk rustig en dat wil ik graag zo houden, hoewel dat niet helemaal lukt na een paar slokken cola) rijden we terug naar onze casa, doen we wat noodzakelijke boodschapjes en houden weer een uurtje ons gemak "thuis". 't Is erg warm geworden en we gaan weer pas de deur uit als het enigszins koeler is.

's Avonds gaan we eerst naar de Canchanchara-bar, beroemd om de cocktail waarvan de bar zijn specialiteit heeft gemaakt.
't Smaakt lekker, de muziek is heerlijk, maar we houden het er niet lang vol op de slechtzittende houten banken.
We gaan lekker eten bij La nueva era, waar de huisband speelt.
Het is weer genieten en als de band onze avond hier afsluit met mijn verzoeknummer "El commandante, Che Guevara" weet ik zeker dat we Trinidad gaan missen.



Nadat we nog even de Casa Musica aandoen en onze ogen uitkijken op de fantastisch dansende Cubanen, wandelen we - met een beetje melancholisch gevoel - naar onze casa voor de laatste nacht hier....


- Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten