vrijdag, juli 11, 2014

Montezuma

Hier zitten we dan, op ons balkon aan het strand van Montezuma.


Op de achtergrond klinkt de reggae-muziek van een lifebandje dat speelt in het strandrestaurantje waar we vanmiddag in de tuin hebben gezeten.
De ober concludeert uit het feit dat we aan het kaarten zijn, dat we wel interesse hebben in een kaarttruc die hij ook meteen uitlegt: aardige kerel, net als alle andere Tico's (mensen uit Coasta Rica) die we tot nog toe ontmoet hebben.
De weg hier naar toe gaat over zee (golf van Nicoya) en over land. Het is een prachtige tocht, vooral omdat we een B-weg gekozen hebben. Op een gegeven moment rijden we over een bergkam, zo mooi! Zo groen is dit land, haast onvoorstelbaar.



Vanochtend is Peter, die altijd eerder wakker is en opstaat, heel stilletjes; ik hoor hem alleen zachtjes de deur dichtdoen. Nog een uurtje lekker slapen, is mijn gedachte. Dat lukt, 10 minuten. Dan staat er ineens een horde jongelui voor mijn deur in het halletje te discussieren over welke kamers ze zullen nemen (en zo doen alsof het midden op de dag is, terwijl het toch echt 6.15 u. is!) Er is een Nederlandse groep gearriveerd met Mambo reizen.
Omdat ik nu toch klaarwakker ben, pak ik mijn koffer alvast in en ga douchen.
Bij het ontbijt zijn we getuige van de briefing van de reisleidster en een voorstelronde van alle deelnemers. Ze komen uit het hele land, ook uit Veldhoven en Zundert.
We hebben ineens nog meer zin om weg te gaan en om 8u. zijn we vertrokken.

Oh, ja, en hier de beloofde foto van Peter met hoed.
Costa Rica wordt er - voor mij - nog mooier van.



Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten