zondag, juli 27, 2014

Laatste dag Dominical

Het is de laatste dag van "de week vakantie in de vakantie" zoals wij het noemen.
De ochtend brengen we door in het zembad van Villas Rio del Mar.
Daarna willen we nog een keer de rit van dinsdag naar San Isidro maken, 35 km. over een berg heen, maar zo mooi door de afwisseling. Veel bochten, telkens een ander uitzicht, telkens andere weersomstandigheden (zo rijd je in de zon en zo in dikke nevels of hevige regen).
Bovendien wil Peter graag naar die ene grote supermarkt die hij daar gezien heeft: we moeten nieuwe speelkaarten kopen omdat de oude niet meer te redden zijn nadat we met de kano omsloegen en een matrasje voor Peter om zijn oefeningen voor de rug op te doen ('t is nodig dat hij dat bijhoudt anders dreigt het verkeerd te gaan).
Onderweg drinken we nog een kop koffie bij wat we "ons koffietentje" zijn gaan noemen: de eigenaar en zijn vrouw herkennen ons nog van een paar dagen geleden.
Als we bij de megasuper aankomen, vallen zowel de omvang als het assortiment vies tegen: we kopen alleen wat rode wijn en een flesje tequillla.
Dan maar lekker naar het stadje en daar eens kijken.
We parkeren voor de zekerheid weer maar bij de kathedraal: daar moeten we wel een ticket kopen voor ongeveer €1.50, maar dan staat de auto veilig en centraal.
We lopen wat door de winkelstraatjes en komen terecht in een winkel van sinkel, precies wat we willen. Ik blijf weer bij de hoedjes staan (die blijven mijn aandacht trekken) en Peter zegt alvast even verder te kijken.
Als ik echter al heel snel een leuk hoedje op heb, roep ik "Peter", maar hij hoort me niet meer.
Ik laat het erbij zitten, maar zo niet de winkeljuffrouw: ze loopt in de richting van waar ze hem naar toe zag gaan en roept voortdurend "Peter, Peter!"
We maken meteen gebruik van haar enthousiasme en vragen om speelkaarten en een matrasje en ze brengt ons persoonlijk naar alle uithoeken van de winkel om aan onze vraag te voldoen, en het lukt haar!
Als we ook nog 2 borrelglaasjes vinden om vanavond een borreltje uit te drinken, voor de totaalprijs van (ongeveer) € 5,-- zijn we helemaal blij.

Wij zitten nog even na te genieten op een bankje voor de kathedraal en maken wat foto's ( de kathedraal staat weer tegen een donkere wolkenhemel, net als dinsdag en dat geeft zo'n mooi contrast).


't Is vrijdagmiddag 15.15 u. en we vinden het opmerkelijk stil op straat.
Peter loopt nog even het plein op om naar een beeld te kijken dat hem intrigeert en dan begrijp ik waarom het zo stil op straat is: er barst een bui los met de snelheid van een speer en het komt er met bakken uit.
Ik ben nog net op tijd terug bij de auto, maar Peter moet schuilen op het plein, dat rondom omgeven is door sloten water!
Ik besluit om rond het plein te rijden en Peter aan de andere kant bij de kiosk, waarvan ik vermoed dat hij daar onder staat, op te pikken.
Ik claxonneer een aantal keren, maar er komt geen reactie. Ik doe mijn regenjasje aan, pak dat van hem mee en waad door het water naar de kiosk: we vinden elkaar weer!
Samen rennen we terug naar de auto, doen snel de regenjacks weer uit en rijden terug naar Dominical. Als we halverwege zijn, zegt Peter: "Oh, nee, heb jij de parkeerwacht betaald?".
Ik hoef niet eens antwoord te geven, want Peter checkt het bonnetje om te kijken of er een kenteken genoteerd is. Jawel, hoor, het staat er duidelijk op.
De rest laat zich raden: we keren om, en rijden weer eens 20 km. heen en 20 km. terugom het pakeergeld van €1,40 te gaan voldoen, maar ja, het voelde wel stukken beter toen we de tweede keer naar Dominical reden en daar gaat het toch om?


- Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten