zaterdag, augustus 12, 2017

Pink Dolphins

We hebben ze gezien. Van heel dichtbij. De roze dolfijnen die in dit gebied leven.

Nadat we weer naar een mooie zonsopgang gekeken hebben, stappen we nog voor 7 uur op onze brommertjes voor een ritje van 28 km. naar een opstapplaats van een longtailboot, buiten de begane paden.
Dat laatste geldt letterlijk voor de laatste 1.500 meter: onverhard met kuilen en keien, op en neer, geen doorkomen aan met zo'n brommertje.
Voor míj dan, want de aardige Thai die ons het laatste stukje voorrijdt, snapt maar niet waar ik zo lang blijf en moet wel 3 keer stoppen zodat ik kan aansluiten.

Wij komen bij een soort kiosk aan een haventje, maar wat mannen rondhangen, een vrouw en een kind.
Wij maken duidelijk dat we naar de roze dolfijnen willen gaan kijken, er wordt een boot in gereedheid gebracht, er komt een schipper en een soort begeleider en we mogen instappen: 7.50 uur. Omdat het nog zo vroeg is, althans dat vermoed ik, zijn wij met zijn tweeën. Op alle andere bootjes die we later zullen zien, zitten steeds een man of 8.

Het moment dat we er twee zien, op nog geen 3 meter afstand van ons bootje, is zo mooi!
Ze komen een aantal keren half boven water. Mijn fotocamera, waarmee ik wel bewijs heb vastgelegd dat we überhaupt dolfijnen hebben gezien, heb ik dan al weer opgeborgen en ik vind het zo mooi dat ik er live geen seconde van wil missen.

Op de boottocht terug leggen we nog aan bij een buddha-tempel, die boven op de rots te zien is. Het vergt wel wat waad- en klauterwerk, maar onze begeleider besteedt heel veel aandacht aan het helpen van zijn gasten, althans aan mij. Hij schrijdt met mij door het water en helpt me over de glibberige stenen naar de trap, heen- en terugweg.

De boottocht voert verder langs vergezichten en rotswanden: dit is een heel mooi stuk Thailand!

Tijdens de terugrit stoppen we bij een heuse koffieshop. De shophoudster js niet alleen uitermate vriendelijk, ze zet ook een prima cappuccino op tafel; maar ja, ze is ook een gecertificeerde barista door het volgen van een workshop, zo laat een getuigschrift in de kast zien.
We denken wel dat dat haar veel hoofdbrekens heeft gekost, gezien de enorme ton Paracetamol die ze in haar zaak heeft staan.

Ze maakt ook nog een lekkere fried rice voor ons klaar voor € 1,30 pp.

Heel voldaan brommen we verder huiswaarts.
Deze dag kan niet meer stuk.

Nog even een paar uurtjes van de rust genieten.
Morgen vliegen we naar Bangkok voor een paar dagen!



- Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten