donderdag, augustus 17, 2017

Dag 1 Singapore

Als ik wakker word, hoor ik kinderstemmen.
"Gefeliciteerd, opa! Ik moet eerst even eten hoor...,"

Ik dommel nog even in en als ik echt wakker ben, ben ik alleen. Kim en Peter zijn de kinderen naar school gaan brengen.
Als ze terugzijn, ontbijten we in het restaurant van het appartementencomplex.
Daarna gaan we de stad in.

Het is een wondere wereld: het ene winkelcentrum na het andere, allemaal even groot en supermooi!
Ik kom in de wereld van het "shoppen": niet echt mijn hobby, maar ik houd er dankzij de tips van Kim, wel een paar leuke topjes en zomerbroeken aan over!
Peter en ik lunchen nog bij een Mexicaan en omdat we voor 15.00 uur weer terug thuis zijn, gaan we met z'n allen de kinderen van school halen.
Mooi om te zien, hoe ze daar door de school lopen alsof ze nooit anders hebben gedaan.
De juf van Mas komt nog even een praatje met zijn oma maken en vertelt dat ze blij is met Mas in de klas. Kijk, dat hoort oma graag!
Net voordat we bij de school zijn, is er een onweer losgebarsten en komt de regen met bakken naar beneden. Zo erg heeft Kim het hier nog niet meegemaakt. We komen dan ook niet droog de auto terug in.
Het duurt ook lang, want als we 's avonds na het eten nog even met zijn tweeën de stad in willen voor een afzakkertje voor Peters verjaardag, hebben we de paraplu hard nodig.
We zijn dan in Clark Quai, een uitgaangebied aan een kanaal.
Life-muziek; restaurantjes, cafeetjes, terrasjes, fonteinen.

Het is zo totaal anders dan het Azië dat we de afgelopen periode gezien hebben en zo anders dan de steden die ik al ken.

Morgen weer een dag. Ik ben benieuwd wat die ons gaat brengen.






- Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten