maandag, augustus 05, 2013

Blow Hole

Het enige toeristische item dat ik inbracht deze reis, bezoeken we per brommer: 2 voor 12 euro voor de hele dag.
Blow Hole ligt ongeveer 9 km. verderop naar het westen en het is een spleet in de hoge rotskust waar continu, maar niet regelmatig en niet altijd even hoog, een waterfontein naar boven wordt geperst door een gat.
Fascinerend om te zien!



Als we willen wegrijden start de brommer van Peter niet en worden we geholpen door een man, via de kickstart.
Het stuk terug over een heuvel in het binnenland is prachtig, maar Peter durft niet echt meer zijn brommer af te zetten in dit vrij verlaten stuk en via een omweg komen we terug bij het guesthouse. Daar proberen we het starten nog eens een paar keer en nu gaat het meteen goed, dus geen probleem voor deel 2.

Eerst lunchen we bij de buurman en daar blijken wij de eerste gasten ooit te zijn: het visrestaurant is pas gisteren geopend! De vis smaakt goed, de garnalen ook, maar die worden overtroffen door de gamba's die ik ' s avonds bij Moonstone eet (daar is de kok kennelijk terug na een vrije dag!).

Deel 2 gaat naar naar de Rock Temple, een hoge rots waarin
muurschilderingen zijn aangebracht in een 5-tal kamers waar ook steeds een Boeddha rust. Nog niet zo heel oud, maar toch een paar eeuwen.


Ik kan er nu weer van genieten, maar een uur geleden was ik het liefst omgekeerd, want we reden door de zeikende regen en ik vond het behoorlijk koud worden voor ik mijn regencapeje aandeed.


We schuilen ook nog een half uurtje bij een tankstation en daarna is het leed geleden: het klaart op en de rest van de reis geniet ik weer enorm van het vrije gevoel op de brommer.
In totaal hebben we vandaag toch zo'n kleine 60 km. bij elkaar gebromd.

- Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten