zaterdag, februari 20, 2016

Met Peter naar Bowie en met Harry naar Starbucks

Ook als we geen vakantie hebben, doen we leuke dingen.
Zo hebben we op vrijdag bij Peters broer en zijn vrouw in Nijverdal afgesproken. Voor we daar verwacht worden, hebben we nog een paar uurtjes over en die benutten we door een lekkere kop soep te eten (van snijbonen en slabonen?) en een uurtje te wandelen op de Holterberg langs de Sallandse heuvelrug. Het is lekker fris en droog weer: genieten!

Na het familiebezoekje gaan we naar ons favoriete hotel in Twente: Droste.
We worden weer heel vriendelijk ontvangen, krijgen nu een kamer boven (ook weer prima met een schommelstoel en een hangstoel, uitstekende bedden, tv, aparte toiletruimte en een lekkere bad- en doucheruimte).


We drinken alvast een glaasje wijn met een klein hapje (meegenomen, want overgebleven gisteravond en asperges gooi ik echt niet weg!).
We kunnen bijna niet wachten om te gaan dineren, want de vorige keer toen we hier waren, werden we enorm verrast door het bijzondere en erg lekkere eten.
De verwachtingen zijn hoog gespannen en we worden niet teleurgesteld.

Ik ga niet allemaal opnoemen wat we gegeten en gedronken hebben, maar de kalfszwezerik en de wortelcouscous waren heel bijzonder!


Na een goed ontbijt in de "wintertuin" (de serre van Droste: Peter vraagt zich af hoe die in de zomer heet?): rijden we naar station Hoogeveen, parkeren de auto bij het station en gaan verder met de trein naar Groningen.
Om 12.45 uur stappen we het Groninger museum in voor de tentoonstelling van Davie Bowie: hij blijft zelfs mij (niet echt een Bowie-fan) een dikke twee uur boeien.


Nadat we de rondgang af hebben, willen we een kopje koffie drinken. Het is in beide restaurants in het museum zo druk dat we geen plaatsje kunnen vinden en dus gaan we lekker naar Starbucks om een lekkere cappuccino.
Ik zoek alvast een tafeltje en Peter bestelt.
....
Ik wacht even en dan hoor ik dat er bestellingen op naam worden afgeroepen.
Nadat eerst "Nathalie!" geroepen is, hoor ik haar roepen: "Harrie!".....
Tot mijn stomme verbazing gaat Peter naar haar toe en haalt de door hem bestelde 2 cappucinos's op.
.?.??.?.?.?

"Ja, ze vroeg een naam en die heb ik haar toen maar gegeven...."

En zo ga je een weekendje met Peter weg en drink je koffie met Harrie.



- Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten