maandag, februari 08, 2016

Het Prado

Na een lekker ontbijtje van de benedenbuurman (we wonen hier boven een bakkerswinkeltje, annex lunchroom) wandelen we naar het Prado.

Als we bij de kassa aankomen - nadat we een half uurtje? (maximaal) in de rij hebben gestaan - blijkt dat ik mijn ID ben vergeten mee te nemen.
Nog nooit heb ik deze moeten laten zien om te "bewijzen" dat ik in aanmerking kom voor ouderenkorting (zelfs jaren geleden werd die mij zo op het zicht al aangeboden: zeer confronterend!) en NU wordt de korting geweigerd!
Peter heeft even ontzettend de smoor in, maar ik voel me stiekem een beetje gevleid, al kan het natuurlijk ook zo zijn dat ze hier gewoon zwaar overdreven van de regeltjes zijn.....

Als we de jassen in het kluisje hebben gelegd, gaan we - gewapend met een plattegrondje met op de achterzijde de 50 meesterwerken - de toer beginnen.
Al na 5 minuten heb ik in de gaten dat het geen doen is, om maar lukraak zaal voor zaal te bezoeken: het is veel te veel en ik heb het gevoel dat ik nu al niets meer in me op kan nemen.

Ik stel een andere taktiek voor: we beslissen eerst welke highlights we per se willen zien, kijken vervolgens waar die hangen en nemen dan een min of meer logische route die langs de gewenste plekken loopt. Dat werkt!
Zelden ben ik zo actief geweest in een museum en ik geniet van al die meesterwerken. Peter is blij verrast met mijn actieve opstelling en vindt zelfs dat ik het (normale) entreetarief dubbel en dwars waard ben!
Nou, kan het mooier?


Iglesia de San Jéronimo el Real.

Net na de middag wandelen we naar het grote stadpark "El Retiro" waar we even uitrusten bij een van de paviljoentjes.
Nadat we nog een rondje rond de grote vijver gelopen hebben, is het welletjes voor vandaag.



De grote vijver in El Retiro.

We gaan lekker terug naar het appartementje: even met de beentjes omhoog en bijkomen....


Grote "verhuizing" van straatverkopers.

Het is een mooie dag geweest.
Straks lekker eten (ik denk weer bij Lateral...)





- Posted using BlogPress from my iPad

1 opmerking:

  1. Dat komt gewoon door je nieuwe brilleke; ziet er meteen 20 jaar jonger uit!!

    BeantwoordenVerwijderen