vrijdag, oktober 24, 2014

Internet en bloggen

Op het moment dat ik dit blog schrijf, zit ik in de stralende zon op het balkon.


Het klinkt idyllischer dan het is: plaats en temperatuur zijn weliswaar perfect, maar met het lijf zit het even tegen. Ik voel me slapjes na een fink aantal keren toiletbezoek: waren het dan toch de mosselen? Of de clams van gisteravond?
Ik hoop geen van beide (ik heb er voor vanavond ook al besteld...).

Omdat de anderen in de sauna, turks bad of bubblebad hangen, is het wel lekker rustig. Gelegenheid te over om even lekker te schrijven. Even kijken waar ik gebleven ben, kan niet. Hier zitten we net te ver van de wifi af.
Bij het vorige huisje deed de wifi het helemaal niet, net zo min als de tv (toch maar even gechecked, terwijl we nooit tv kijken als we op reis zijn), de koelkast, de vriezer, het koffiezetapparaat (kan stond er kapot onder) en de vaatwasser (wij hadden geen vaatwastabletten meegenomen in het koffertje).
Voor de rest was het een leuk huisje hoor! (Zo lieten we Maria weten toen we noodgedwongen zaten te mailen in het enige plaatselijke cafe: een voordeel is snel gevonden).

De afgelopen dagen zijn het best samen te vatten met: we verplaatsen ons met de auto; we wandelen, we zwemmen.


De kust in Zuid-West Portugal is prachtig. Veel cliffs en tussendoor veel mooie zandstrandjes waar ruimte genoeg zou zijn om er bij te gaan liggen. Maar na onze ochtendsessies in zwembad, sauna etc. zitten we liever op een goeie terrasstoel onder een grote parasol.
De temperatuur is de laatste 2 dagen gelukkig wat aan het zakken, want die was inmiddels to 37 graden opgelopen en dat is echt warm, ook al is de vochtigheidsgraad hier laag.

Vanmiddag gaan we nog een bezoek brengen aan Lagos.
Vanavond Grande Finale bij het rikken: de weekwinnaar zal bekend zijn.
Ik ben het niet: ik krijg de poedelprijs, zoveel is al duidelijk op dit moment.

Morgen weer terug naar Lissabon en dan terug naar huis.
3/4 denken al weer aan het werk dat op hen wacht, maandag.
Ik pak mijn leven als gepensioneerde weer op: 65+ zijn levert niet alleen korting op toegangskaartjes op!


- Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten