woensdag, september 12, 2012

Eerste uitstapje

12 september 2012: Tweede Kamerverkiezingen.
Peter komt me om 11.00 u. ophalen: tijd om te gaan stemmen.
Nou vind ik stemmen altijd al een feestje - sinds ik stemrecht heb, heb ik geen enkele kans voorbij laten gaan - maar vandaag helemaal.
Wat je toch allemaal meemaakt als je weer "buiten" komt.
- De temperatuur buiten is aangenaam; de zon schijnt; de lucht ruikt fris; er staan struiken in bloei en ik zie nog steeds bloemen in bermen en voortuintjes;
- Er zijn mensen die meedenken als ze je tegenkomen op krukken. Op hellingen en dalingen gaan ze een stapje opzij en houden gepast afstand voor het geval dat...;
- Er zijn mensen die nergens aan denken als ze je al zien aankomen op krukken. Op hellingen en dalingen gaan ze geen stapje opzij en houden pas in als ze zien dat je echt op krukken niet snel opzij KUNT gaan;
de helft daarvan glimlacht daarna (verontschuldigend?), de andere helft kijkt sjagrijnig (of beschuldigend?).
Daarna mocht ik ook nog mee naar het winkelcentrum waar boodschappen gehaald moesten worden voor lunch en avondeten.
Nog nooit heb ik zo geduldig zitten wachten in de auto; sterker nog ik heb ervan genoten met de deur open, zonnetje in de rug en met muziek uit de boxen van een iets verderop staande auto.
Heerlijk.
Oh, ja. Gisteren ben ik voor het eerst in mijn leven lid geworden van een politieke partij.
Ik wilde als hint een roosje toevoegen aan mijn blog, maar dan krijg ik geen tekst gepubliceerd, dus dat doe ik dan maar niet.
- Posted using BlogPress from my iPad

Location:12 september 2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten