vrijdag, december 30, 2016

Los Silos

30 december 2016

Vandaag loop ik even naar het bovengehucht om brood, eieren en tomaten.
In het winkeltje zie ik in de buurt van de groente-afdeling een bak met bruine knolletjes staan. Het lijken wel grote truffels, of vreemde zwarte aardappelen of...?
Ik vraag of het groentes zijn en krijg - voor zover ik het kan snappen - een "ja" te horen en "dat het iets heel speciaals is, wat onder de grond groeit en alleen hier, en alleen rond Kerstmis te krijgen is". Het knolletje moet geschild worden en daarna, bestrooid met suiker of honing, gegeten worden.
De eigenaar komt met zijn gsm naar me toen en laat me zien hoe dit heet en wat het is.
Helaas ben ik de naam weer vergeten, maar het zijn knollletjes die aangemaakt worden door een grote plant.
Ik zou het morgen nog wel kunnen vragen, maar dan vragen ze natuurlijk of ik het lekker heb gevonden (want ik heb er eentje meegenomen om te proeven),
en dan moet ik zeggen dat ik het niet voor herhaling vatbaar vind.
Het smaakte nergens naar (behalve naar het beetje suiker dat ik er overheen gestrooid had) en het was maar een melige substantie. Dat ga ik dus maar niet doen.
Morgen gaan we naar de grote supermarkt, want we hebben vandaag ontdekt dat geen van de vier restaurantjes de komende dagen open zijn. We gaan zelf voor ons eten zorgen: oudjaarsavond en met nieuwjaar.

Verder is het een heerlijke dag. We rijden naar een klein kustdorpje Los Silos
en zoeken een plaatsje op het terras van het enige restaurantje waar we op ons gemak van de zon kunnen genieten en kunnen lezen.
De ober die de koffie brengt, blijkt een Nederlander die hier al 19 jaar woont.
Het is het enige Nederlands dat we de afgelopen week hebben horen praten (behalve dan van onze gastheer Pieter en de Nederlander die tegenover ons in een appartement logeert.)
In dit deel van Tenerife kom je weinig Nederlandse toeristen tegen.

We maken een flinke wandeling langs de kust naar de vuurtoren.
Met de vulkaan op de achtergrond en de rotsige kust naast ons, is het de moeite wel weer waard!
Prima dag.
(Over de rug van Peter geen bericht en "geen bericht is goed bericht" gaat hier niet op.)



- Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten