zaterdag, december 31, 2016

Buenavista

31 december 2016

We vinden weer een mooie stek in het Noord-Westen van Tenerife:
Buenavista

Eerst hebben we al boodschappen gedaan in het hoofddorp; heeft Peter zijn "loopwerk" gedaan; hangt de schone was aan de lijn.

Net voorbij het dorp Buenavista zijn we naar de kust gereden en vinden we een fijn, zonnig terras bij een in de rotsen ingebouwd restaurant. Een schitterende plek om een boek te lezen.
Het eten is wat mij betreft niet zo'n succes.
De vissoep vooraf is heerlijk, dat wel.
Ik krijg daarna het varkenslapje niet met de bestelde gorgonzola en de friet is halfgaar. Als ik er iets van zeg, komen ze na een kwartier met een sauskom waarin kaassaus zit die ik dan over mijn inmiddels koud geworden varkenlapje zou moeten gieten.
Ik ga er niet mee akkoord en zeg dat ik niets meer hoef. Peter heeft intussen wel lekker zijn kebap op zitten smullen (overigens met dezelfde halfgare frites als die bij mij, maar allez!)
We drinken de laatste slokjes van het huiswijntje en willen net om de rekening vragen als er toch een "nieuw" bordje eten gebracht wordt.
De saus is over het varkenslapje gegoten; er liggen een paar warme frietjes bij. Het smaakt me voor geen meter meer.
We rekenen af en gaan een lekkere fikse wandeling naar het dorp maken.
De weg voert langs de stijle kust aan de ene kant en een gigantisch grote golfbaan aan de andere kant.
Op de terugweg vinden we 4 golfballetjes op ons pad en zijn we met terugwerkende kracht blij dat we niet geraakt zijn door die afzwaaiers.

Als we terug ons eigen gehucht inrijden zit de stemming er daar al goed in.
Een paar huizen voor ons, staan een stuk of wat jonge knullen met ontblote bovenlijven te voetballen op straat en we worden uitgelaten toegezongen en toegezwaaid.
Als we even later in onze patio zitten, komen ze luidkeels zingend voor onze poort staan, nu verkleed als Kerstman of als Noorman met de bijbehorende pruiken. Als ze een deurtje verder zijn, doe ik toch voor de zekerheid onze poort maar even op het slot.
Deze jaarwisseling vieren we toch het liefst met zijn tweetjes.


- Posted using BlogPress from my iPad


Geen opmerkingen:

Een reactie posten