dinsdag, november 10, 2015

En dan ineens...

En dan ineens is je zoon 40 jaar.
Je ziet dat natuurlijk al 39 jaar aankomen, maar het doet toch iets met je.




Je googled de geboortedatum en ziet:

- het weerbericht van toen:
De temperatuur op 10 november 1975 lag tussen 0,6 °C en 5,6 °C en was gemiddeld 3,4 °C. Er was 2,6 uur zonneschijn (29%). Het was half tot zwaar bewolkt. De gemiddelde windsnelheid was 2 Bft (zwakke wind) en kwam overheersend uit het oost-noord-oosten.
Bron: KNMI (weerstation De Bilt/Nederland);

- Queen bracht Bohemian Rhapsody uit;

- Nederland had zo'n 14 miljoen inwoners.

Je laat b.v. 40 jaar de revue passeren:
- de baby- en kleuterperiode; de schoolperiodes;
- de blokfluitlessen;
- de tennistoernooien;
- de vakanties in Frankrijk;
- de vrienden van toen (hij ziet ze nog steeds!);
- de stage in Amerika;
- het liefdesverdriet;
- het opnieuw verliefd worden;
- het gezin, toen;
- de geboorte van zijn kinderen;
- zijn trouwfeest met Kim...

Je vraagt je b.v. af:
- heb ik al een kind dat 40 jaar is? (Vreemde vraag, zie boven);
- hoe was ik toen ik 40 werd? (Ik herinner me mijn verjaardag nog goed en ook - nu ik er bij stilsta - wie ik was en hoe ik was, toen.);
- zijn kinderen zijn nu 5 en 7 jaar. Hoe oud waren die van mij, toen? (12 en 14, reken ik uit. Een wezenlijk andere periode, dus.);

Wat is er veel gebeurd.
Wat gaat het snel.



- Posted using BlogPress from my iPad

1 opmerking: