zaterdag, april 05, 2014

Stoppen met werken en stoppen met werken...

Nog 3 weken, om precies te zijn, van ieder 4 werkdagen: 12 werkdagen dan zit het erop.

Gek idee hoor, dat ik niet meer naar mijn school toe ga, geen projecten meer draai, geen studenten meer coach en dat ik dan toch, elke maand genoeg geld op mijn bankrekening krijg om te kunnen leven.
Sterker nog: pensioen - en over 2 maanden oaw - en dan krijg ik niet zo heel veel minder dan nu.
Ik denk dat ik ongeveer hetzelfde kan doen, als voorheen. Alleen sparen voor latere grote uitgaven zal niet meer zo hard gaan. Tsja?!

De laatste weken kijk ik, nog veel meer dan daarvoor, naar overlijdensadvertenties en met name naar het geboortejaar van de overledene.
Dat moet ik niet meer doen!

Ik kijk de laatste tijd ook veel minder vooruit naar de lange termijn: niet meer naar over een jaar of 5 of 10....... veel meer naar vandaag, morgen en over een paar weken of maanden.
Dat moet ik blijven doen!

Morgen is mijn laatste bezoek aan het laatste schoolproject ooit, althans in de vorm die 3 Peters, Paul en ik 12 jaar geleden bedachten voor het eindexamenjaar.
Weer bij de ouderenvereniging De Kersenplukkers in Mierlo.
Kan het nog symbolischer? Nog confronterender?

"Brabantse middag "Jong ontmoet oud" info 6 april zondag 14.00 uur"

De Vliegert in Mierlo









Ik denk het niet,
maar wat is dit veel beter dan na heel veel jaren van trouw en toewijding aan een bedrijf, ontslagen te worden. Zoals gisteren veel werknemers overkwam, in mijn geboorteplaats Bergen op Zoom, bij Philip Morris.
Ik denk vandaag heel vaak terug aan de jaren dat ik met studenten hier een rondleiding kreeg en dat ik trots was op het bedrijf dat zo'n geavanceerde distributieafdeling had, zo Amerikaans was en dat - zo vertelden de werknemers - zo goed was voor haar personeel.
Ik weet niet of ik er vandaag de dag nog zo trots op ben.














Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten