zaterdag, maart 01, 2014

I'm singing in the rain




Na een lekker ontbijtje in de patio van ons tijdelijk verblijf in Cordoba, steken we het straatje over en staan in de Mezquita. Ik weet niet hoe het kan, maar als Peter en Ad nog in de toch al lange rij voor de kaartjes staan ('t is 9.55 uur) hebben Gonnie en ik de tickets al te pakken.

Als we binnenkomen, zijn we overdonderd door wat we zien, horen en ruiken.
Een zuilengalerij; Gregoriaanse muziek van een dienst die bezig is en de geur van wierook.









We hopen dat het droog is als we buiten komen, maar dat blijkt ijdele hoop.
De hele middag blijft het regenen, maar in die mate dat je net niet echt heel nat wordt, maar wel moet zorgen voor een lekkere fleecetrui omdat het anders echt te koud wordt. Ik heb er zo een.

We lopen door steegjes, door winkeltjes, door patio's, over pleinen, langs bodega's en tapasrestaurantjes en bijna overal slaan we onze slag.
We kopen een leuk tuniekje, drinken koffie, eten tapas en drinken een wijntje en omdat het toch carnaval is, gooi ik er wat sfeer in door het zingen van Bergse vastenavendliedjes (in de straatjes waar we lopen zijn toch niet veel mensen en ik weiger aan te nemen dat er een causaal verband is).






Aan het einde van de middag nemen we even een time-out in het hotel om wat uit te rusten en op te warmen en maken plannen voor vanavond.
IK denk dat ze niet veel af zullen wijken van het programma van gisteren.
We zullen zien...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten