maandag, april 28, 2014

Thailand

Op de 1e Koningsdag in Nederland, vertrekken wij 's middags om een uur of 4 met de bus naar het station. Dat gaat nog goed. Als we daar aankomen moeten we bij het beursgebouw uitstappen en met onze koffers onder de tunnel door naar de voorkant lopen, tussen het feestgedruis door. We trappen in hardplastic bierglazen, ontwijken met onze koffers halfafgegeten broodjes met mayo en ketchup. De trein rijdt net voor ons neus weg, maar ach...we hebben vakantie en met de volgende zijn we ook ruimschoots op tijd op Schiphol. In de trein zelf ligt wel veel afval, maar de daders zijn in de steden aan het feesten: het is heerlijk rustig.

In het vliegtuig kan ik mijn ogen niet geloven: we hebben de rij bij de nooduitgang. 1 1/2 meter beenruimte minimaal en geen voorburen! Dat scheelt een slok op een borrel qua zitcomfort: slapen blijft ook daar niet eenvoudig.
Iets te laat vertrekken we, maar wij zijn keurig volgens schema in Bangkok: rond 14.00 uur plaatselijke tijd. Temperatuur: tussen 35 en 40 gr. volgens onze chauffeur en zo voelt het ook.

Grand China Princess voelt haast vertrouwd. Beneden hebben ze al wat gerenoveerd in de hal en er zit een Starbucks bij. Boven en in de eetzaal zien we dat de renovatie echt nodig is, maar dat ze nog niet tot de 10e etage gekomen zijn.

Na een soepje wandelen we naar de rivier en varen naar Khao San Road (backpackers-straatje). Vlak daarbij strijken we neer op een terrasje en daar houden we 't lang vol!

's Avonds eten we bij de aanlegsteiger in ChinaTown. Zo'n lekkere koriandersaus hebben we nooit geproefd! Heerlijk bij de zeebaars van Peter.
Om een uur of 9 's avonds ben ik afgebrand en duik lekker in bed!