maandag, april 28, 2014

Koninklijke en geestelijke rijkdom

We worden om 9.30 uur wakker: klokje rond geslapen.
Na het ontbijt gaan we de boot weer op en varen naar het Koninklijk Paleis.
De ingang die Peter vermoedt - daarom lopen we rechtsom in tegenstelling tot andere mensen - is verplaatst! We moeten nu bijna rondom het hele paleis lopen, maar ja, die witte muren daar hebben ze niet allemaal gezien en wij wel!

Het eerste uur kom ik niet goed op gang: ik ben nog zwaar vermoeid (zelfs na zo'n lange nacht) en ik heb veel last van de hitte. Na een uurtje neem ik even een time-out ergens in een buitengang waar de wind lekker doorheen jaagt, waardoor het wat verkoelend aanvoelt.


Als Peter na een kwartiertje terugkomt, voel ik me een stuk beter en kunnen we weer goed vooruit.
We komen in een stuk dat we vorige keer niet gezien hebben en we genieten van de prachtige paleisruimtes en -tuinen.









Daarna gaan we naar de tegenover liggende Wat Pho en ook daar zien we weer nieuwe dingen, ondanks het feit dat we hier ook al eerder waren. Het is heel rustig hier en vanwege het dreigende onweer met iets meer wind, is de temperatuur ook beter te hebben. Mooi!






We eten een soepje en laten ons terug naar het hotel varen, waar we bij Starbucks een lekkere frappocino kopen en mee naar boven nemen.
's Avonds gaan we eten bij Harmonique: lekker!
Garnalenpotje als voorgerecht en een noodlegerecht in een dunne pannekoek (mhhmmm) en gegrilde gamba's met heel veel knoflook....
De flessen met water staan op het nachtkastje.
De fietskleding voor morgen ligt klaar.
De wakeup call is om 5.40 uur.
Welterusten.


- Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten